درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 411
بازدید کل : 282628
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


.

پرتال اخبار دانشگاهی

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

..

WOLF




بازی کم حجم و زیبای ماشین جنگی

Deadly Race

file size: 44 Mb  

Deadly Race Free Download

تصاویر بازی

  • Deadly Race Free DownloadDeadly Race Free Download
  • Deadly Race Free DownloadFile size: 44 Mb

Download



چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : سعید

دانلود بازی اکشن وکم حجم Theseus - Return of the Hero

File size: 28 Mb
Download
Theseus - Return of the Hero Free Download
تصاویر بازی
Theseus - Return of the Hero Free Download
  • Theseus - Return of the Hero Free Download
  • Theseus - Return of the Hero Free Download


چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 22:10 ::  نويسنده : سعید

Star Sword

بازي اكشن هواپيمايي واسه اونايي كه بازي هاي از اين سبك رو دوست دارن خيلي باحاله پيشنهاد ميكنم حتما دانلود كنن. 

File size: 33 Mb

تصاوير اين بازي

Star Sword Free DownloadStar Sword Free Download


دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, :: 12:41 ::  نويسنده : سعید

Alien Shooter

اينم يه بازي كم حجم و زيبا و اكشن حتما دانلود كنيد.

File size: 20 Mb

Download

تصاوير بازي

  • Alien Shooter Free Download
  • Alien Shooter Free Download
  • Alien Shooter Free Download
 


دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, :: 12:37 ::  نويسنده : سعید

اينم بازي جديد bomber mario

بازيش خيلي توژه حتما دانلود كنيد

 

Bomber Mario

File size: 7 Mb

Bomber Mario Free Download
 

Download



دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, :: 12:28 ::  نويسنده : سعید

سوپر ماریو

سوپر ماریو بازی است که توسط شرکت ژاپنی نینتندو برای کنسول‌های ان‌ای‌اس به بازار عرضه شد. طبق کتاب رکوردهای جهانی (گینس) پس از گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز مقام پرفروشترین بازی کامپیوتری جهان را در اختیار دارد. این بازی در ایران به ماریو قارچ خور معروف است. ادامه‌های بسیار زیادی برای این بازی کلاسیک توسط این شرکت یا شرکت های دیگر ساخته شده است.
اکنون یک شرکت ایتالیایی سبکی ترکیبی از این بازی بسیار زیبا داده که ترکیبی زیبا از پلت فرم و ضرب و شتم که با سیستم عامل OpenBor ساخته شده است. شما میتوانید بازی کامپیوتر ماریو جنگ و جدال را با سبکی ترکیبی دریافت کنید. این بازی از برادران ماریو قابل اجرا بر روی سیستم عامل های Win XP/2000/Vista/Win 7 می باشد.

Super Mario Brawl Final PC Game - بازی جنجال سوپر ماریو

دانلوددانلود رایگان بازی برادران سوپر ماریو جنجالی (حجم : 83.4 مگابایت)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
 



یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 20:43 ::  نويسنده : سعید

Maximum Remix

همانطور که می دانید بازی های کامپیوتری نقش بسزایی را در تفریحات کودکان و جوانان و حتی میانسالان ایفا می کنند و اکثر افراد علاوه بر مطالعه روزمره خود زمانی هم به بازی کامپیوتری اختصاص می دهند. در این میان افرادی هستند که سلائق خاصی در انتخاب گیم دارند و بازی که مورد علاقه شان نباشد را انجام نمی دهند.در این پست هم قصد داریم یک گیم بسیار زیبا و جذاب را برای شما عزیزان قرار دهیم که امیدواریم مورد توجه شما کاربران عزیز سایت قرار بگیرد. بازی Dave Mirra Freestyle BMX یک بازی بسیار زیبا و جذاب دوچرخه سواری می باشد که نسخه جدید آن یعنی Maximum Remix بر جذابیت و زیبایی این بازی کامپیوتری یا PC Game افزوده است.
در این بازی دوچرخه سواری شما Dave Mirra هستید که یک دوچرخه سوار ماهر می باشد و باید بتوانید با دوچرخه خود حرکات نمایشی جالبی را انجام دهید البته شاید در ابتدا کمی سخت باشد که بتوانید مهارت خود را نشان دهید ولی پس از مدتی مهارت شما نمایان شده و جالب ترین و خطرناک ترین حرکات را هم می توانید در این بازی کامپیوتری با دوچرخه خود انجام دهید. کارها و مهارت های زیادی است که شما می توانید در این بازی دوچرخه سواری انجام دهید از جمله پریدن از ارتفاع و یا بیرون پریدن از پنجره یک ساختمان که همگی این ها بر جذابیت این بازی زیبا افزوده است.
با دانلود بازی Dave Mirra Freestyle خواهید دید که بعد از گذراندن چندین مرحله دوچرخه های بهتر و همچنین دوچرخه سواران بهتر از قفل در آمده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این بازی دوچرخه سواران معروف دیگری هم وجود دارند که رایان نایکوئیست، کنان هارکین، چاد کگی، لی رامسدل، تروی مک موری، مایک لیرد، جوی گارسیا، شان باتلر و تیم میرا از جمله این دوچرخه سواران می باشند. این بازی جزو بازی هایی می باشد که شاید بعضی افراد قبلا آن را در Play Station تجربه کرده باشند که این بار می توانند نسخه PC Game آن که مراحل و دوچرخه سواران بیشتری دارد را نیز تجربه کنند. امیدواریم که با دانلود بازی دوچرخه سواری بتوانید نهایت لذت را از دوچرخه سواری خود در کامپیوترتان ببرید.

Dave Mirra Freestyle BMX: Maximum Remix PC Game - بازی زیبای دوچرخه سواری

ویژگی های اصلی این بازی:

  • اضافه شدن حرکات جدید در این نسخه
  • اضافه شدن 8 مرحله جدید در این نسخه
  • موسیقی های جدید در حین بازی
  • مخصوص علاقه مندان به دوچرخه سواری
  • قابلیت انجام بازی دو نفره

دانلوددانلود رایگان بازی دوچرخه سواری (حجم : 106 مگابایت)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
 



یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 20:35 ::  نويسنده : سعید

بازي پت و مت 

پت و مت 2 کاراکتر با مزه کارتوی هستند که با کارهای جالب و دیوانه بازی های خاصشان همیشه در ذهن ما هستند و هر دست و پا چلفتی را که می بینیم یاد پت و مت می افتیم.بازي پت و مت برای کامپیوتر نیز وجود دارد. بازی پت و مت یک بازی پازلی/استراتژی /ماجراجویی است که توسط کمپانی IDEA GAMES در سال 2010 منتشر شد. داخل بازی چند بازی کوچک نیز گنجانده شده است. مینی گلف, درست کردن پازل, و درست کردن مدل برای عکس این بخش ها هستند. داستان اصلی بازی درست کردن یک ماشین خراب توسط پت و مت است که با خنگ بازی هایشان و حرکات جالبشان داستان بازی را بسیار دلچسب کرده است. بازی در عین حال فکری و جذاب است و هر کاربری را ساعت ها پای دستگاه کامپیوتر می نشاند.بازي از پیش نیازهای سخت افزاری بسیار پایینی پشتیبانی می کند و نیازی نیست نگران این قضیه باشید چون رو ی ضعیف ترین و قدیمی ترین سیستم های کامپیوتری نیز نصب و اجرا می شود. امیدواریم ازدانلود بازی پت و مت لذت ببرید.

Pat & Mat PC Game - دانلود بازی پت و مت برای کامپیوتر

دانلود رایگان بازی پت و مت برای کامپیوتر (حجم : 194.03 مگابایت)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
تصویرتصاویر بازی:

Pat & Mat PC Game Pat & Mat PC Game Pat & Mat PC Game Pat & Mat PC Game Pat & Mat PC Game Pat & Mat PC Game



یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 16:5 ::  نويسنده : سعید

 Youda Farmer 3

Youda Farmer 3 Seasons 1.6 PC Game - بازی شبیه سازی واقعی مزرعه

حداقل سیستم مورد نیاز برای بهترین اجرای بازی

  • ویندوز: XP , Vista , 7
  • پردازنده: Pentium IV, 1200 MHz
  • رم: 1024 MB / 2048 MB
  • آداپتور گرافیکی: DirectX 9+
  • کارت گرافیک: 16 MB 3D

دانلوددانلود رایگان بازی کشاورزی مزرعه یودا (حجم : 166 مگابایت)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
تصویرتصاویر بازی:

Youda Farmer 3Youda Farmer 3

 بار دیگر یودا کشاورز با بازی جدیدی بازگشت تا این سرگرمی کامپیوتر شبیه سازی شده فعالیت در مزرعه به صورت واقعی را در شرایطی سخت در طول فصل های مختلف به اشتراک عموم بگذارد.
در Youda Farmer 3 فصل ها رئیس اصلی شما و درگیر در طول فصول و یک مزرعه کوچک تنها زمین باقی مانده شما است. در یک شب طوفانی زمستانی بر اثر وضع بد هوا بسیاری از مزارع به کلی ویران شده است. بار دیگر وظیفه دشوار بازسازی مزرعه و روستا به گردن شماست. مواجهه با زمستان های سرد، مشکلات بهار، تابستان گرم و طوفان ها نیاز به مهارت کشاورزی شما بیش از هر زمان دیگر نیاز دارد.
بازی کشاورز مزرعه در صورت پیشرفت در کار خود، امکانات ویژه جدیدی به کمک خواهند آمد که شما را در گذر از مراحل سخت یاری میرساند. ایجاد مزارع جدید و مفازه ها، گرفتن سفارشات برای ایجاد رستوران های جدید تجاری و خرید ابزار جدید برای بهبود و سرعت کار از عمده عملکرد های شما در این بازی کامپیوتری است. مهارت کشاورزی خود را در 6 بازی چالش انگیز و در طول نمایشگاه های سالانه کشوری نشان دهید و در یک بازی شبیه سازی شده مزرعه واقعیت را تجربه کنید.

 



یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : سعید

بازی زیبای Airborne Troops

بازی هایی از نوع بازی جنگی یکی از محبوب ترین بازی های رایانه ای هستند که دلیل آن نیز وجود هیجان و درگیر بودن کاربر در تمام مراحل بازیست. بازی زیبای Airborne Troops که امروز می خواهیم در وب سایت نرم افزار دانلود رایگان به شما عزیزان معرفی نماییم یکی از گیم های محبوب در سری بازی جنگی می باشد. سبک این بازی اکشن - تاریخی می باشد و با یک روایت تاریخی شما را به جنگی بزرگ دعوت می کند. شما در این بازی کامپیوتری در جنگ جهانی حضور دارید و به عنوان چتر باز آمریکا وارد بازی نیروهای هوایی می شوید.
با دانلود بازی خواهید دید که بازی نیروهای هوایی از آنجایی آغاز خواهد شد که شما 48 ساعت قبل از حمله در پشت خط دشمن هستید و شما که نامتان در این PC Game جان ولش (John Welsh) می باشد باید برای موفقیت در حمله، ماموریت های بسیار مهم را تکمیل کنید تا هنگام جنگ بتوانید همه چیز را به نفع خود تمام کنید. در بازی نیروهای هوایی Airborne Troops ، استراتژی و فکر تاثیر مهمی در موفقیت شما دارد و شما می بایست مانند یک فرمانده جنگی نیروهای خود را نیز خوب سازماندهی کنید تا در جنگ با دشمن پیروز باشید. بازی جنگی نیروهای هوایی که یک بازی کامپیوتری می باشد با وجود حجم پایین از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است. امیدواریم با دانلود بازی جنگی نیروهای هوایی بتوانید نهایت لذت را ببرید و نهایت خلاقیت خود را در این بازی اکشن به کار ببندید.

Airborne Troops PC Game - بازی جنگی نیروهای هوایی

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بهتر بازی :

  • ویندوز: 98/ME/2000/XP
  • پردازنده: Pentium III 1GHz
  • رم: 256 مگابایت
  • کارت گرافیک: 64 مگابایت
  • میزان فضای خالی هارد: 2 گیگابایت
  • آداپتور گرافیکی: DirectX 9 یا بالاتر

توجه : شما باید تمامی بخش ها را دانلود کرده و در یک پوشه قرار دهید و سپس فایل Airborne-Troops-PC-Game-www.fdl.ir.part1.exe را اجرا کرده و بر روی دکمه Install کلیک کنید.

دانلوددانلود رایگان بازی جنگی نیروهای هوایی (حجم : 143 مگابایت)

دانلود بخش اول | بخش دوم | بخش سوم
 

رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
 



شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 16:19 ::  نويسنده : سعید

 مجموعه بازی های فکری (پازل، تخته ای، دومینو، شطرنج و ...)

Hoyle Puzzle and Board Games 2011

 

در کنار بازی های بسیار جذاب با گرافیک های فوق العاده و سناریو های قوی، همواره سبک دیگری از بازی ها وجود داشته اند که هرگز مخاطبان خود را از دست نداده اند. این بازی ها بسیار سبک هستند، حتی برخی از آنها نیاز به نصب شدن را ندارند. بازی های تخته ای مثل شطرنج، تخته نرد، منچ و ... و بازی های پازلی و فکری همواره جای خود را داشته اند. از این رو مجموعه ای از بازی های فکری که در قالب یک پکیج توسط کمپانب Hoyle طراحی شده اند، توسط وطن دانلود برای شما قرار داده شده است. در این مجموعه انواع سودوکو، شطرنجريال پازل ها، بازی های فکری چینی، دومینو، تاس و ... وجود دارد. از جمله خصوصیات این مجموعه این است که بر روی هر سیستمی با پرفورمانس مختلف قابل اجرا است. از دیگر قابلیت های این مجموعه این است که در طراحی هوش مصنوعی هر بازی، شرکت سعی کرده تا با همکاری باقی شرکت ها، بهترین هوش مصنوعی موجود را بر روی بازی قرار دهد تا مشکلات مشابهی که در سایر بازی ها وجود دارد را نداشته باشد. گرافیک ساده اما رنگ پردازی بسیار گیرا و صداگذاری آنها، به شما کمک می کند تا بدون خستگی چشم هایتان، ساعت های فراقت خود را به شطرنج بازی کردن و یا حل کردن معما های گوناگون بپردازید. این مجموعه را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

 



شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 15:33 ::  نويسنده : سعید

بازی عصر امپراطوری

بازی عصر امپراطوری دوم یک بازی کامپیوتری استراتژی کاملا واقعی از در قرون وسطی می باشد که از بازی های قدیمی با طرفداران بسیار بوده و امروز در سایت نرم افزار دانلود رایگان به اشتراک گذاشته شده است. این بازی در سال 2001 منتشر شد، و دومین سری از بازی عصر امپراتوری توسط مایکروسافت منتشر شده که جنگ و آماده سازی برای کشور گشایی می باشد.
به خاطر موفقیتی که این بازی کامپیوتر داشته نسخه طلایی آن نیز منتشر گردیده است. لازم به ذکر است که این بازی توسط کارشناسان استراتژی مایکروسافت ثبت شده است. در این بازی بر رهبران افسانه ای، فاتحان و تازه کاران به جنگ، فن آوری و مبارزات اهمیت ویژه ای داده شده است.

Age Of Empires 2 and The Conquerors Expansion PC Game - بازی عصر امپراتوری کشور گشایی

حداقل سیستم مورد نیاز برای بهترین اجرای بازی

  • ویندوز: 95/98/Me/XP/NT 4.0 sp 5
  • گرافیک: Super VGA 2 MB
  • رم: 64 MB
  • پردازنده: Pentium 166
توجه : شما باید تمامی بخش ها را دانلود کرده و در یک پوشه قرار دهید و سپس فایل Age-Of-Empires-2-and-The-Conquerors-Expansion-PC-Game-www.fdl.ir.part1.exe را اجرا کرده و بر روی دکمه Install کلیک کنید.

دانلود دانلود رایگان بازی استراتژیک عصر امپراتوری (حجم : 167 مگابایت)

دانلود بخش اول | بخش دوم

رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
تصویرتصاویر بازی:

 

Age Of Empires Age Of Empires



شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 15:18 ::  نويسنده : سعید

 دانلود رايگان بازي ماريو

 نسخه جدید بازی کلاسیک سوپر ماریو که به همان بازی قارچ خور قدیمی معروف است را برای شما کاربران آماده کرده ايم است. این بازی زیبا و محبوب ابتدا برای کنسول های میکرو ارائه شده بود اما به دلیل استقبال بالا امروز شاهد رو نمایی این بازی با نسخه های مختلف برای کنسول و پلتقورم های مختلف هستیم. روند و داستان بازی سوپر ماریو به این گونه است شما پس از عبور از شهر های مختلف و با از بین بردن موجودات خبیس به غول هر شهر میرسید که در نهایت کشتن غول های مجدد باعث میشود تا شما ماریو یا همان قارچ خور را به همسرش برسانید.
این بازی کامپیوتری که به شهر لوله ها هم معروف است میتواند ساعت ها کاربر را به بازی جذب کند. در این دانلود بازی ماریو گرافیک بالاتر و رنگ بندی متنوع و شاد میتواند مورد توجه قرارگیرد. بوسیله این بازی بازی کامپیوتر Super Mario 3 Game شما میتواند به دوران بچگی خود بازگشته و خاطرات گذاشته را با رویداد های جدیدتر در بازی سوپر ماریو در شهر لوله ها مرور کنید.

Super Mario 3 Mario Forever 5.8b 2011 PC Game - دانلود بازی ماریو قارچ خور

ویژگی های جدید بازی بازی ماریو

  • گرافیگ بالاتر نسبت به نسخه های قبلی دانلود قارچ خور
  • تنوع در رنگ و استفاده از رنگ های شادتر
  • اضافه شدن مراحل جدید تر
  • استفاده از شخصیت های مختلف ماریو برای گذرندان بازی
  • طراحی مرحله های مختلف
  • مناسب برای تمام سنین

حداقل سیستم مورد نیاز جهت اجرای بازی

  • ویندوز: 2000/XP/2003
  • رم: 128 MB
  • آداپتور گرافیکی: DirectX 9.0c
  • کارت گرافیک: 16 MB
  • پردازنده: Pentium III 800 MHz

دانلوددانلود رایگان بازی ماریو قارچ خور کامپیوتر (حجم : 17.6 مگابایت)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
 



شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : سعید

 

دانلود بازی مرغ های مهاجم4

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/11-9/chickeninvaders4_lrg3.jpg

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/11-9/chickeninvaders4_lrg4.jpg

 حجم:21مگابایت

لینک مستقیم.

دانلود همین بازی

 دانلود بازی مرغ های مهاجم5

 

Chicken Invaders 4 دانلود بازی مرغ های مهاجم Chicken Invaders 4

دانلود همین بازی

توسط saeed


شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 14:57 ::  نويسنده : سعید

Old Padaung Woman,  Kalaw. Shan state, Myanmar (color)



پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : سعید

 

 

 

شیر زیبا و با شکوه و با نگاهی مطمئن و نعره‌ای رعدآسا در حالیکه در بیشه‌زار آرمیده منتظر لحظه‌ای است که در میان دشتهای زرد و نارنجی رنگ آفریقا قدرت خود را به نمایش بگذارد. شیر از سایر حیوانات وحشی آفریقا قویتر است و سمبلی از قدرت به شمار می‌رود و وقتی پوست صورت و بخصوص پیشانی را به حرکت درآورده و خشم و غضب خود را نشان می‌دهد و هنگامیکه در فضای باز دشتها می‌دود و یالهایش در هوا به حرکت در می‌آید ابهت چهره‌اش چند برابر می‌شود. می‌تواند با دم ضربات سختی وارد کند به طوریکه حتی انسان را از پا درآورد. طول این گربه بزرگ حدود 7/1 تا 5/2 متر است و بین 150 تا 250 کیلوگرم وزن دارد. جمجمه شیر نر به طور قابل توجهی بزرگتر از شیر ماده است. متوسط وزن شیرهای نر بین 150 تا 225 کیلوگرم و ماده‌ها بین 120 تا 150 کیلوگرم در ازای دم به 9/0 تا 1/1 متر می‌رسد و در انتها، منگوله دم سیاه رنگ است. این حیوان ساکن آفریقا و جنوب آسیا است و رنگ‌آمیزی آن از زرد نخودی مایل به قرمز تا قهوه‌ای اخرایی تغییر می‌کند، قسمتهای زیرین تنه روشن‌تر است، رنگ یال شیرهای نر از بلوند تا سیاه متغیر می‌باشد و البته روی رنگ یالها عواملی مثل دمای محیط و شرایط زیستی اثر می‌گذارد.


شیر آسیایی در نواحی جنگلی Gir در شمال غربی هندوستان با جمعیت احتمالی حدود 200 تا 300 عدد زندگی می‌کند و از شیر آفریقایی کوچکتر است و با چین پوستی در ناحیه شکم و یال کوتاهتر از شیر آفریقایی مشخص می‌شود و گروه آنها از 2 ماده و بچه‌هایشان تشکیل می‌شود. بدن شیر عضلات قوی و به هم پیچیده دارد و دارای آرواره محکم و دندان‌های نیش بلند و تیز و پاهای کوتاه و نیرومند است و می‌تواند طعمه‌ای بزرگتر از وزن خودش را به زمین انداخته پایین کشیده و آن را بدرد. شیرهای آفریقایی روی گیاهان علفی (دشتها) در شرق و جنوب افریقا در گروه‌هایی که پراید (Pride) نامیده می‌شود متشکل از 5 تا 40 شیر زندگی می‌کنند پلنگ هنگام خوابیدن در جستجوی بوته‌زار،‌ یا شکاف صخره‌هاست، ببر به جنگل‌های انبوه و تاریک پناه می‌برد ولی شیر در دشت بی‌‌حفاظ در گرمای روز زیر سایه اقاقیا می‌خوابد. تقریبا 20 ساعت از شبانه‌روز را غیر فعال است و تنها به نوشیدن آب و بازی با بچه شیرها مشغول می‌شود. طول عمر او در حیات وحشت تقریبا 10 تا 14 سال است در حالیکه در باغ وحش ممکن است تا 20 سال هم زنده بماند. دو شیر نر در رویارویی و مبارزه با دستهای قوی ضربات سختی به صورت هم می‌زنند و غرش آنها از فاصله 8 کیلومتری شنیده می‌شود و به هوا می‌پرند و همدیگر را به شدت زخمی می‌کنند.
تاکتیک شکار شیر
بیشتر مردم آفریقا بر این باورند که شیر دو شخصیت متفاوت دارد، یکی حیوان آرام و تنبلی در حال خمیازه کشیدن در بیشه‌زار آرمیده و دوم شکارچی سریعی که هنگام غروب آفتاب به دنبال طعمه می‌گردد (حتی بزرگتر از وزن خودش) تا با نیروی زیاد آن را از پا درآورد. در واقع شیر شکارچی سریع و نیرومندی است که حیوانات کوچک را با یک ضربه دست از پا درمی‌آورد ولی حیوانات بزرگ مانند گاووحشی یا گوراسب را با استفاده از وزن بدن سنگینش بخاک می‌کشاند. شیرهای ماده به صورت گروهی بیشتر در هوای تاریک و روشن یا صبح هنگام که گرمای آفتاب کمتر است در فضای باز دشت آفریقا به شکار می‌پردازند، شیر نر در امر شکار آنها دخالت نمی‌کند ولی گروه ماده‌ها را از دور پشتیبانی می‌کند و با غرش خود گله گاومیش‌ها را به سمت شیرهای ماده می‌کشاند، ماده‌ها در گروه هر کدام محل خاصی دارند تا بتوانند از سمت پهلوها و پشت سر به طعمه حمله کنند. این همکاری، شانس موفقیت آنها را بالا می‌برد و می‌توانند یک گله گاومیش را از جهات مختلف محاصره کرده و به آنها حمله کنند و همچنین طعمه شکار شده را از دست شکارچیانی مثل کفتارها و کرکس‌ها (از فواصل دور) حفظ کنند. آنها بیشتر گله‌های گورخر و بوفالو را مورد حمله قرار می‌دهند و گاهی هم گونه‌هایی شبیه غزال‌های تامسون را شکار می‌کنند وحتی زرافه را که بلندقدترین حیوان چهارپا است نیز شکار می‌کنند البته در شکار زرافه سعی می‌کنند هنگامیکه مشغول نوشیدن آب است و سرخود را پایین آورده به آن حمله کنند ولی از شکار حیوانات بزرگی مثل اسب‌های آبی، کرگدن و فیل به دلیل خطراتی که از ناحیه دندان‌ها و شاخ حیوان تهدیدشان می‌کند، اجتناب می‌ورزند. به هنگام شکار گورخر، ابتدا شیر مده با چشمان طلایی به گله گورخرها خیره نگاه می‌کند و با دقت و سرعتی خاص یک گورخر کم سن و سبک وزن را از گله دور مانده انتخاب کرده آهسته و آرام با پنجه‌هایی که مانند سایر گربه‌سانان است از میان علفهای نارنجی رنگ دشت با بدن کشیده و گوشها و دم پایین آمده که دیده نمی‌شود به سمت آن می‌خزد و دزدانه نزدیک می‌شود و معمولا در شعاع 30 متری، خود را نشان داده، با سرعت و با تمام قوا آن را تعقیب کرده و از پهلو یا پشت سر با دستهای عضلانی و نیرومند، خود را روی کمر آن پرتاب می‌کند تا امکان صدمه دیدن از شاخ‌ها و سم‌های حیوان کمتر باشد و با پاهای جلو و پنجه‌های قوی آن را به پایین خم می‌کند و بدنش را گاز می‌گیرد، در همین لحظه شیر ماده دیگر به محض رسیدن با دستهای قوی خود گردن شکار را می‌گیرد و خود را به پوزه آن آویزان کرده و آن را به پایین می‌کشاند و پنجه‌های قوی و تیزش را در صورت و پیشانی حیوان فرو کرده و گردن آن را پیچ می‌دهد و با حرکت دست آن را به یک طرف می‌خواباند و به محض آنکه حیوان بیچاره روی زمین افتاد دندان‌ها را در استخوان گردن فرو کرده و نگه می‌دارد تا خفه شود. گروه ماده‌ها بالای سر شکار حاضر شده و ابتدا شکم را پاره می‌کنند، شیر نر هم خود را بر سر طعمه می‌رساند و حتی قسمتهای بیشتری از طعمه را می‌خورد و گاهی هم گوشت طعمه را از دست شیرهای ماده دزدیده و با بچه شیرها سهیم می‌شود، یک شیر ماده تقریبا به حدود 5 کیلوگرم و یک شیر نر تقریبا به 7 کیلوگرم گوشت در هر روز نیاز دارد. البته بسیار اتفاق افتاده که شیرها به ضرب شاخ بوفالوهای عظیم‌الجثه از پا درآمده‌اند اما گاهی هم دیده شده یک شیر به تنهایی به یک گاو میش حمله کرده و اگر موفق شود طعمه کشته شده را برداشته و به کناری می‌رود و بعد از خوردن غذا به طور دسته جمعی (نر و چندین ماده و بچه‌های آنها) زیر سایه درختان اقاقیا به استراحت پرداخته و بچه‌ها به بازیگوشی مشغول می‌شوند. رقابت برای بدست آوردن غذا گاهی سبب می‌شود 80% توله‌ها قبل از رسیدن به 2 سالگی بمیرند. اگرچه شیر ماده به شکار بروند یک شیر ماده مراقبت از بچه‌ها را در گروه به عهده می‌گیرد چون وقتی توله‌ها تنها بمانند ممکن است طعمه کفتارها و شیرهای نر دیگر شوند و اگر یک شیر ماده همراه با دسته‌ای از بچه شیرها دیده شود روزی است که نگهداری از بچه‌ها را به عهده دارد. شیرهای جوان از 3 ماهگی تلاش می‌کنند که رویش‌های شکار را بیاموزند. بطور کلی شیرها سعی می‌کنند حیواناتی را برای شکار انتخاب کنند که دسترسی به آنها آسانتر باشد به این دلیل نسل حیوانات قوی‌تر و سالم‌تر بیشتر حفظ می‌شود معمولاً باقیمانده طعمه شکار شده نصیب کفتارها و کرکس‌ها خواهد شد.
شیرهای آدمخوار
چرا شیر آدمخوار می‌شود؟
گاهی شیرها آدمخوار می‌شوند و با دزدیدن و شکار انسان که معمولا در طول شب است به خوردن گوشت انسان عادت کرده و شکارچی انسان می‌شوند. دانشمندان هنوز قطعاً نمیدانند چرا بعضی از شیرها عادت به آدمخواری می‌کنند، البته طبق یک نظریه قدیمی عقیده بر این است که وقتی شیرها مجروح می‌شوند و توانایی شکارکردن را از دست می‌دهند یا دندان‌های آنها خراب می‌شود یا از بین می‌رود به خوردن گوشت انسان تمایل پیدا کرده و آدمخوار می‌شوند، اما مواردی هم دیده شده که بعضی از شیرهایی که آدمخوار شده‌اند در سلامت کامل بوده‌اند مثل شیرهای Tsavo. بنابراین سالم نبودن شیر تنها دلیل گرایش آنها به این امر نیست. وقتی تعداد چهارپایانی که غذای شیرها هستند کم می‌شوند و شیرها طعمه لازم برای شکارکردن بدست نمی‌آورند به دزدیدن وخوردن مردم روستا رو می‌آورند و در زمانی که کشاورزان می‌خوابند حمله آنها بیشتر می‌شود، همچنین در طول فصول بارانی حالت تهاجم و توحش آنها بیشتر می‌شود بعلاوه شکار در این شرایط آب و هوایی برای آنها سخت‌تر است و لی در فصول خشک گرایش آنها به آدمخواری کمتر می‌شود. یک شیر آدمخوار از میان دیوارهای کوتاه یا حاشیه علفها بیرون آمده یا روی سقف پوشیده از کاه خانه‌های روستایی (آفریقا) می‌پرد و به ساکنین این منازل که از ترس به خود می‌لرزند یورش برده و یا آنها را از بسترهایشان هنگام خواب بیرون می‌کشد اگر شیر دو نفر را با هم در کلبه ببیند هر دو را می‌کشد ولی یکی را به دهان گرفته و به بیرون می‌پرد و از همان راهی که آمده برمی‌گردد تا از نظرها دور شود و بعلاوه به مادران و بچه‌هایی که در حال بازی کردن هستند حمله کرده و آنها را می‌رباید. اغلب یک شیر آدمخوار، صبورانه نزدیک درهای بسته یک خانه روستایی دراز می‌کشد و منتظر می‌ماند و به محض آنکه شخصی به هر دلیلی (مثلا رفتن به دستشویی) بیرون بیاید شیر غرش رعد‌آسایی کرده و به یکباره روی او می‌پرد و طعمه شکار شده را با خود حدود 50 یارد می‌کشاند و دور می‌کند و معمولا ابتدا امعاء و احشاء و قسمتهای گوشتالوی آن را می‌خورد. مشهورترین شیرهای آدمخوار در طول تاریخ آفریقا آدمخواران Tsavo (تساوو) بودند که یک جفت شیر نر بزرگ بدنام که سبب بیشترین کشتار در جنوب شرقی کنیا در سال 1898 شدند. در این تاریخ پروژه ساختمانی بزرگ احداث خط آهن اوگاندا بطول 580 مایل ازسواحل مومباسا به نایروبی در دست انجام بود در این فاصله 100 یارد پل ساخته شد، این پروژه توسط مهندسین انگلیسی اداره می‌شد و هزاران کارگر هندی و آفریقایی به کار گماشته شده بودند. هوا بسیار گرم و سختی کار زیاد بود و بعضی از کارگرانی که می‌مردند در میان علفها انداخته می‌شدند که خوردن جسد آنها توسط دو شیر نر کم کم آنها را به آدمخواران مخوفی تبدیل کرد و منجر به حمله آنها به اردوگاه‌ها و کشتن و دزدیدن کارگران شد. روشن بود که دو شیر با هم کار می‌کنند این کتشار در بالا و پایین خط راه آهن و کمپ Patterson مهندس سرپرست این پروژه صورت می‌گرفت. بومیان آنها را اهریمن دانسته و نام روح و تاریکی را روی آنها گذاشتند. مهندس Patterson ابتدا در این مورد مشکوک بود ولی بعد از آنکه یکی از کارگزارانش هنگام شب فریاد زنا ربوده شد و صبح رد پاها و علامتهای خون ریخته شده از جسد پاره شده آن را دید مطمئن شد کار شیرهای آدمخوار است، او که در هندوستان شکار ببر کرده بود تصمیم گرفت آن دو را بکشد. یکی از طرح‌هایی که در آن زمان برای دست یافتن به شیرهای آدمخوار اجرا شد این بود که یک جفت هندی مسلح را بعنوان طعمه دریک قسمت از قفس دو قسمتی قرار دادند. طعمه‌ها با میله‌های محکمی از قسمت دیگر جدا می‌شدند، قسمت دوم قفس دامی برای شیرها بود که با ورود آنها درب آن بسته می‌شد. نقشه گرفت و شیرها بدام افتادند ولی هندیها چنان دست و پای خود را گم کرده بودند که فضا را از گلوله‌های بدون هدف پر کردند ولی هیچیک از گلوله‌ها به شیرها اصابت نکرد در عوض گلوله به قفس خورد و در باز شد و شیر فرار کرد ولی سرانجام دو شیر نر اهریمنی با نقشه دیگری توسط Patterson کشته شدند و البته تا قبل از به دام افتادن 26 هندی و تعداد بی‌شماری کارگران آفریقایی را کشته بودند. این دو شیر از سلامت برخوردار بودند ولی آدمخوار شده بودند و تروفه‌های تاکسیدرمی شده آنها را می‌توان در موزه تاریخ طبیعی شیکاگو مشاهده کرد. در سال 1947 گروهی شیر آدمخوار در منطقه Njombe آفریقا وجود داشتند که حدود 1000 انسان را کشته و خورده بودند واین شیرها درسلامت کامل بودند. از این گروه حدود 15 شیر یا بیشتر کشته شدند ولی مردم روستایی دهکده خود را ترک کردند.



چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 12:44 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:13 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:13 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:10 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:10 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:9 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:6 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:4 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 13:59 ::  نويسنده : سعید

African Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 13:59 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 13:57 ::  نويسنده : سعید

Lion



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 13:57 ::  نويسنده : سعید

Black Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:39 ::  نويسنده : سعید

Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:38 ::  نويسنده : سعید

Grizzly Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:36 ::  نويسنده : سعید

Grizzly Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : سعید

Grizzly Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:34 ::  نويسنده : سعید

Grizzly Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:34 ::  نويسنده : سعید

Grizzly Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:32 ::  نويسنده : سعید

Black Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:32 ::  نويسنده : سعید

Black Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:31 ::  نويسنده : سعید

Brown Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:30 ::  نويسنده : سعید

Grizzly Bear



یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:29 ::  نويسنده : سعید